Det var 2,5 år sedan senast. Nu äntligen är det dags för ”Tala om din bostad” igen!

Måndagen den 2 maj kl. 18.00-20.30
Vi öppnar dörrarna kl. 17.30.
Plats: Bryggarsalen, Norrtullsgatan 12 N, strax intill t-banestation Odenplan

Kvällen bjuder på två föreläsningar om högaktuella frågor.

Hur bostäder blir hotell. Presentation av Hyresgästföreningens rapport om lägenhetshotell.
Den orättvisa rättvisan. Forskaren Dominika Polanska och skribenten Håkan Axén berättar om hyresgästers svagare ställning inom bostadssystemet och hur man kan driva fram en annan rättspraxis.

Du har också möjlighet att träffa Hyresgästföreningens förhandlare, handläggare, jurister, upprustningsansvariga och verksamhetsutvecklare för att ställa frågor och lämna synpunkter.

Vi bjuder på kaffe och smörgås.

Antal platser är begränsat till 200 deltagare. Ingen föranmälan krävs.

Varmt välkommen!

Hyresgästföreningarna Kungsholmen, Norrmalm, Södermalm och Östermalm

OBS: Om du nyligen har eller planerar att byta e-postadress, glöm inte att meddela oss! Du kan kontrollera och uppdatera dina kontaktuppgifter på hyresgastforeningen.se med bank-ID eller ringa 0771-443 443.

Affisch A4 »

Tala om din bostad